Catalizatoare Daewoo Cielo
Catalizatoare Daewoo Corando
Catalizatoare Daewoo Espero
Catalizatoare Daewoo Evanda
Catalizatoare Daewoo Kalos
Catalizatoare Daewoo Lacetti
Catalizatoare Daewoo Lanos
Catalizatoare Daewoo Leganza
Catalizatoare Daewoo Matiz
Catalizatoare Daewoo Musso
Catalizatoare Daewoo Tacuma

 

Daewoo marca de automobile care a incercat sa eclipseze batrana Dacie

La cativa ani dupa revolutia din 1989, in Romania si-a facut aparitia un nou producator de automobile care a eclipsat in totalitate Dacia si a devenit alegerea oamenilor bogati care vroiau sa isi cumpere o masina de lux construita in Romania. Insa, Daewoo nu a produs masini doar pentru romanii cu conturi generoase. In acelasi an in care au inceput productia pentru asamblarea modelului Tico, ce a devenit in scurt timp foarte popular si cunoscut datorita consumului redus si dimensiunilor potrivite pentru oras. Cu toate acestea, Tico nu era altceva decat un Suzuki Alto din a treia generatie astfel ca, atunci a fost scos din productie in anul 2001. Succesorul Tico a venit in ianuarie 1999 cand a fost pus in vanzare modelul de oras Matiz cu aceeasi cutie de viteze manuala cu 5 trepte si acelasi propulsor de benzina de 0,8 litri de pe Tico.

Noutatea modelului Tico a fost sistemul cu injectie multipunct care a inlocuit vechiul sistem de alimentare cu carburator ceea ce a dus la o crestere a puterii de la 41 CP la 48 CP. Avand un pret deosebit de accesibil pentru populatia de rand, Matiz a reusit sa reziste cu stoicism proaspat lansatului model Dacia Logan.

In anul 2001 a fost lansat modelul Nubira care era defapt un model mai imbunatatit din punct de vedere estetic al primului model care aparuse mai devreme de acesta. Acest model a fost primul din seria de automobile produse de Daewoo care a fost disponibila si in varianta break.

Pentru Daewoo Romania lucrurile se anuntau mai mult decat pozitive iar in anul 2002 au inceput sa asambleze modelul Tacuma, un monovolum cunoscut mai ales pentru design-ul sau controversat. Insa, acest model nu a avut un succes la fel de rasunator ca predecesoarele sale Tico, Cielo sau Matiz in Romania iar problemele companiei mama Daewoo Motor au pornit declinul producatorului roman cunoscut o data pentru masinile sale de lux.

In anul 2009, la 14 ani de productie Daewoo Craiova, Ford, noul proprietar al uzinei din capitala Olteniei opreste linia de asamblare in vederea modernizarii fabricii pentru construirea de autoutilitare Transit Connect. Cu toate acestea, exista si astazi pe drumurile din Romania modele Daewoo produse in Craiova.

Masinile Daewoo au constituit primele modele de automobile moderne, altceva decat batrana Dacie pe care au condus-o timp de atatia ani. Practic a fost o schimbare bine venita in randul conducatorilor auto care au putut sa profite de toate facilitatile unei lumi moderne, dupa caderea comunimului. Cu siguranta a fost o marca de masina preferata de foarte multi conducatori auto.