Catalizatoare Lancia Beta
Catalizatoare Lancia Dedra
Catalizatoare Lancia Delta
Catalizatoare Lancia Flaminia
Catalizatoare Lancia Fluvia
Catalizatoare Lancia Gamma
Catalizatoare Lancia Kappa
Catalizatoare Lancia Lybra
Catalizatoare Lancia MUSA
Catalizatoare Lancia Phedra
Catalizatoare Lancia Prisma
Catalizatoare Lancia Stratos
Catalizatoare Lancia Thema
Catalizatoare Lancia Thesis
Catalizatoare Lancia Ypsilon
Catalizatoare Lancia Zeta

 

Lancia istoria unui producator italian

A fost o data o marca italiana care era capabila sa faca sa tremure atotputernicele germane si sa faca inimile fanilor sa bata mai tare, sa inoveze in mod continuu si sa castige pentru ani la rand competitii sportive. Este o marca in stare sa trezeasca pasiuni incredibile chiar si la decenii dupa ce s-a retras din lumea raliurilor. O marca, care speram sa revina cat de curand acolo unde ii este locul.

Lancia este o companie care s-a nascut din pasiunea pentru masini al lui Vincenzo Lancia care, in anul 1906, la 25 de ani fonda marca ce avea sa ii poarte numele, impreuna cu un coleg de la Fiat, Claudio Fogolin. La finalul anului 1907 intra in productie primul automobil Lancia, Alfa 12HP, dupa ce prototipul arsese intr-un incendiu. O masina aflata in varful tehnologiei pentru timpul sau, motor de 2,5 litri, 28 CP, viteza maxima 90 km/h.

Au urmat o sumedenie de modele, vandute in cateva zeci apoi in cateva sute de exemplare. Fabrica se muta din atelierul improvizat intr-o hala moderna de productie iar Vincenzo acorda o atentie deosebita controlului calitatii produselor fiind chiar circumpect in privinta participarii la curse auto de teama sa nu distraga atentia marcii de la obiectivul sau: acela de a construi automobile puternice, premium. Totusi marca participa la cateva curse si reuseste sa castige locul 2 la Targa Florio din 1911. O data cu venirea razboiului, fabrica se reorienteaza catre fabricarea de blindate, insa, dupa finalizarea razboiului se inregistreaza pentru prima data in istoria companiei pierderi. Desi marca face experimente cu motoare V12 si V8, modelul care reuseste sa aduca compania pe linia de plutire va fi Lancia Lambda, lansata in anul 1922. O masina aflata la baza automobilului modern : era prima care folosea o caroserie portanta, un radiator circular, suspensii fata semi – independente cu bara transversala dar si cu tunelul de transmisie situat in habitaclu.

Ideea caroseriei autoportante i-a venit lui Lancia atunci cand privea barcile de mare viteza iar dorinta de a dota puntea din fata cu suspensii independente a fost rezultatul unui accident in care Vincenzo a ramas fara lama suspensiei fata la automobilul sau Lancia Kappa. In urmatorii 9 ani, Lancia va produce peste 13.000 de exemplare Lambda iar inovatiile sale tehnologice vor fi preluate de catre ceilalti constructori.

Au urmat o serie de multe alte modele de masini Lancia printre care si modele de lux si mari, pe gustul clientelei americane si europene. Dar istoria avea sa isi spuna cuvantul in activitatea companiei. O data cu venirea marii crize din 1929 au fost puternic afectate exporturile companiei iar clientii italieni preferau in aceasta perioada masinile mici si ieftine. Astfel, compania a reactionat la cerintele pietei si a creat trei modele noi Augusta, Aprilia si Ardea.